کاشت «یادمان سبز» به یاد جانبخش زندهیاد یونس صباغی در بیمارستان امداد شهید دکتر بهشتی سبزوار
به گزارش وبدا، مراسم گرامیداشت یاد و نام جانبخش زندهیاد یونس صباغی با حضور اعضای مجمع خیرین سلامت، شورای بانوان، رئیس و کارکنان بیمارستان امداد شهید دکتر بهشتی سبزوار و خانواده آن مرحوم در این مرکز درمانی برگزار شد.
در این آیین، از خانواده ایثارگر زندهیاد یونس صباغی که با تصمیمی انساندوستانه اعضای بدن عزیزشان را برای نجات جان بیماران نیازمند اهدا کردند، تجلیل شد؛ اقدامی ارزشمند که بار دیگر فرهنگ ایثار و اهدای عضو را در جامعه یادآور شد.
همچنین به یاد این جانبخش، نهالی در محوطه بیمارستان کاشته شد تا به عنوان نمادی ماندگار از زندگیبخشی، امید و استمرار حیات، یاد و خاطره او را زنده نگه دارد و نشان دهد ایثار یک انسان میتواند زندگیهای بسیاری را دوباره شکوفا کند.
«یادمان سبز» طرحی با رویکرد زیستمحیطی و فرهنگی است که با هدف پاسداشت یاد جانبخشان، درگذشتگان و ثبت مناسبتهای ارزشمند زندگی اجرا میشود. در این طرح، با کاشت نهالی به نام عزیزان، یاد و خاطره آنان در قالب نمادی زنده و ماندگار در طبیعت ثبت میشود و در کنار کمک به حفظ محیط زیست، میراثی ارزشمند برای آیندگان به یادگار میماند.
نام برخی انسانها بر سنگها نوشته نمیشود؛ آنان در تپش قلبی دیگر، در نگاه کودکی دوباره بینا شده و در نفسهای بیماری نجاتیافته جاودانه میشوند. «یادمان سبز» یادآور این حقیقت است که انسانیت، زیباترین جلوه خود را در بخشیدن و نجات جان همنوعان به نمایش میگذارد.
.jpg)
.jpg)
نظر دهید