- بازديدکنندگان آنلاين27
- بازديد کنندگان اين صفحه33
- بازديدکنندگان امروز930
- کل بازديدکنندگان73626421
- تاریخ آخرین بروز رسانی: چهارشنبه ٢٣ آبان ١٤٠٣
سبزوار - خیابان اسدآبادی
آدرس اینترنتی:hh.medsab.ac.ir
تلفن: 44011600
مددکاری مسئول واحد: خانم سیما علیزاده معرفی: واحد مددکاری با هدف کمک به بیمار و خانواده آنان و با تکیه بر توانایی ها و استفاده از منابع موجود با رعایت اصل رازداری حرفه ای برای حل مشکل یا رفع نیاز مددجویان اقدام کرده تا مددجویان به استقلال نسبی و رضایت خاطر دست پیدا کنند. فعالیتهای واحد : 1- مراجعه روزانه به بخش ها و اوژانس بیمارستان با هدف موردیابی و پیگیری های لازم 2- برقراری ارتباط حرفه ای با بیماران و همراهان وی وارائه خدمات مشاوره ای به آنان به منظور کاهش اضطراب و دریافت اطلاعات لازم در مورد مشکلات اجتماعی و خانوادگی آنها (تعامل با بیمار و خانواده) 3- هماهنگی با تیم درمان در خصوص رفع مشکلات بیماران مراجعه کننده و یا همراهان آنان (تعامل با اعضای درمان) 4-ارائه خدمات مشاوره، ارجاع و پیگیری امور بیمه ای بیماران سرپایی و بستری (تعامل با بیمه خدمات درمانی، تأمین اجتماعی، کمیته امداد روستایی و...) 5-راهنمایی و معرفی بیماران و خانواده آنان جهت استفاده از امکانات پزشکی و توانبخشی و حمایتی سایر مراکز با در نظر گرفتن محل سکونت آنها (تعامل با بیمارستانها، مراکز بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و ...) 6-پیگیری پرونده بیماران بستری که فاقد بضاعت مالی، بیمه و یا بدون همراه و یا ارجاعی از مقام قضایی باشند. 7-ارزیابی روانی- اجتماعی بیمار از طریق ارتباط و مصاحبه با بیمار و خانواده با رعایت اصل رازداری حرفه ای (ثبت در فرم های ارزیابی مددکاری اجتماعی) 8-برقراری ارتباط با سایر موسسات درمانی، بهداشتی، آموزشی، اجتماعی و حمایتی جهت استفاده از امکانات و تسهیلات آنان به منظور رفع نیازمندی های بیماران و خانواده آنها 9-مساعدت مالی و ثبت در سیستم HIS برای بیمارانی که جهت پرداخت هزینه های بیمارستان فاقد بضاعت مالی می باشند 10- مصاحبه با بیماران و خانواده به منظور افزایش آگاهی و جلب همکاری آنان در پیشبرد روند درمان 11-ایفای نقش های رابط به منظور تقویت ارتباط و هماهنگی تیم درمان با خانواده و سایر نهادهای اجتماعی 12-تهیه و ارائه گزارش از وضعیت اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی مددجویان بر حسب درخواست مراجع قضایی، سازمان بهزیستی، کمیته امداد و غیره... 13-تعامل با سایر بیمارستانها دانشگاهی و مراکز غیر دانشگاهی جهت تعیین نوبت مشاوره و سایر خدمات پاراکلینیکی و اعلام وقت به بخش بستری و اعلام به خانواده جهت مراجعه و حضور و همراهی بیمار در ساعت مقرر 14-تعامل با کمیساریای سازمان ملل متحد و موسسه ایراک، اورژانس اجتماعی، زندان، دادسراها، کلانتری، پزشکی قانونی، کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی، هلال احمر 15-پیگیری شناسائی و تعیین هویت بیماران مجهول الهویه و بی سرپرست (تعامل با کلانتری و دادسرای ویژه سرپرستی) 16-مکاتبه، مراجعه و ارسال مدارک به خیرین 17-پیگیری فرآیند ترخیص بیماران با تشخیص تیم درمان و آماده سازی بیماران جهت ترخیص از بیمارستان (مصاحبه و مذاکره با خانواده، اعلام ترخیص بیمار) 18-کمک در جهت رفع مشکلات موجود در خانواده بیمار و ایجاد زمینه پذیرش وی در کانون خانواده (خانواده هایی که از ترخیص بیمار خودداری کرده و به نوعی پاسخگوی تماسها و پیگیری مددکار نیستند) 19-بررسی وضعیت اقتصادی و مالی بیماران به منظور نظارت بر میزان پرداخت هزینه های درمانی (تعامل با خیرین، کمیته امداد، سازمان بهزیستی) 20-ثبت و ضبط اسناد و مدارک بیماران بستری بدون همراه و ارجاعی از مراجع قضایی 21-بررسی وضعیت اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی بیمار و همکاری با تیم درمان جهت تشخیص لزوم نگهداری بیماران مزمن روان در بخش های نگهداری تحت پوشش سازمان بهزیستی (تعامل با مراکز نگهداری تحت پوشش بهزیستی) 22-آگاه سازی خانواده های متقاضی ترخیص یا رضایت شخصی جهت اطلاع از عواقب ترخیص بدون دستور پزشک معالج و قطع درمان و ارائه توصیه های لازم جهت لزوم پیگیری درمان در خارج از بیمارستان. 23-شناسایی منابع موجود درجامعه و بهره گیری از آن به نفع بیماران و خانواده آنان (تعامل با بهزیستی،خیرین، کمیته امداد و ...). 24- مستند سازی فعالیتها و مکاتبات 25- شرکت در جلسات و کمیته های بیمارستانی 26-بررسی موانع قانونی ترخیص بیماران (تعامل با اداره سرپرستی، دادسرا، کلانتری) 27-همکاری در جلب مشارکت موسسات و نهادهای مرتبط در خصوص دریافت خدمات بهداشتی درمانی و بهره گیری مناسب از آنان جهت حل مشکلات بیماران (تعامل با سازمان ها و ادارات بهزیستی، کمیته امداد، خیرین) 28-نظارت بر فرآیند ترخیص بیمار با بخشهای بستری جهت تحویل آنها به خانواده، سایر افراد حقیقی و حقوقی مجاز 29-ارائه نظرات و پیشنهادات جهت ارتقاء کیفی خدمات واحد مددکاری اجتماعی به مقام مافوق 30-شرکت فعال در جلسات هماهنگی متشکله در واحد مددکاری به منظور بررسی مشکلات موجود 31-ارائه گزارش های ماهانه و یا موردی مربوط به فعالیت های واحد مددکاری به مقام مافوق 32- افزایش مساعدت مالی موسسه خیریه حس مهر برای بیماران اطفال بستری در بیمارستان حشمتیه 33- عقد قرارداد با سازمان کمیته امداد شهرستان های خوشاب ، داورزن، ششتمد، جوین و جغتای به منظور مساعدت مالی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد بستری در بیمارستان حشمتیه 34- همکاری با خیریه آبشار عاطفه ها و موسسه خیریه حس مهر به منظور مساعدت مالی به بیماران نیازمند بستری در بیمارستان و نیز حمایت مالی در جهت خدمات سرپایی 35- همکاری با انجمن حمایت از بیماران مبتلا سرطان مهرآیین سبزوار به منظور مساعدت مالی به بیماران سرطانی بستری در بیمارستان نیز حمایت مالی در جهت خدمات سرپایی به این بیماران 36- همکاری با کانون خیریه نحالک در جهت حمایت مالی بیماران اطفال بستری در بیمارستان حشمتیه 37- پیگیری بعد از ترخیص بیماران بستری با مسمومیت دارویی و اختلالات اضطرابی به جهت بررسی روند درمان روانپزشکی و روان درمانی بیماران 38- حمایت مالی بیماران نیازمند و بی بضاعت در جهت خدمات سرپایی ( دارو، آزمایشگاه، سی تی اسکن) از طریق خیرین همکاری کننده با واحد مددکاری بیمارستان 39- دریافت نوبت برای افراد ناتوان و نیازمند به جهت ادامه درمان بیماران در سایر مراکز درمانی شهرستان و شهرهای دیگر از جمله مشهد 40- ایجاد ارتباط و هماهنگی با واحد مددکاری سایر مراکز درمانی شهرستان سبزوار و نیز مشهد به منظور مساعدت مالی آن واحد برای خدمت مورد نظر بیماران بستری در آن مرکز درمانی 41- ایجاد ارتباط و هماهنگی با سایر مراکز و موسسات خیریه به منظور تحویل تجهیزات پزشکی به بیماران بی بضاعت از جمله موسسه خیریه علی اصغر 42- تهیه پوشک برای خانواده های کم درآمد دارای نوزاد 43- تهیه بسته معیشتی برای بیماران و خانواده های بی بضاعت و نیازمند ساعات حضور: هر روز بجز ایام تعطیل از ساعت 07:30 الی 14:00 موقعیت مکانی: طبقه همکف شماره تماس: 44011835
فایل های قابل دانلود: |
دانلود : معیشتی.docx حجم فایل 105 KB |
دانلود : حس_مهر.docx حجم فایل 114 KB |