چاپ        ارسال به دوست

تدوین فرآیند پیگیری وضعیت دانشجویان افت تحصیلی

روابط عمومی معاونت آموزشی/ر این جلسه که در سالن کنفرانس دانشکده پزشکی صورت پذیرفت، اعلام شد اکثر دانشجویان هنگام ورود به دانشگاه اطلاعات کافی در مورد مسائل آموزشی ندارند و در طول تحصیل دچار مشکلاتی می شوند که لازم است نسبت به شناسایی، پیشگیری و کاهش آن ها اقدامات لازم انجام گیرد.

در این خصوص یکی از مشکلات عمده نظام آموزشی کشور افت تحصیلی است که به طور مستقیم و غیرمستقیم زیان های بسیاری به فرد، خانواده و جامعه وارد می سازد و موجب اتلاف سرمایه های مراکز آموزش عالی و به هدر رفتن سرمایه های ملی کشور می گردد. بر اساس تحقیقات انجام شده به طور کلی ۲۸/۲ درصد دانشجویان علوم پزشکی در سال دچار افت تحصیلی می شوند و حدود ۱۲ درصد در طی تحصیل خود حداقل یک ترم مشروطی را تجربه می کنند که آثار منفی بر فرد از لحاظ روحی و روانی بدنبال داشته و ممکن است  حتی عدم رغبت دانشجو به ادامه ی تحصیل را به دنبال داشته باشد.

این معضل به دلیل اثرات سوء اقتصادی و تاثیری که بر توسعه منابع انسانی حوزه بهداشت و درمان می گذارد از اهمیت خاصی برخوردار است که اگر گام های اساسی جهت کاهش آن صورت نگیرد، به علت حساسیت شغلی رشته های علوم پزشکی و ارتباط مستقیم آن با سلامت و حیات بیماران عواقب آن گریبانگیر جامعه و نظام سلامت کشور خواهد شد. در همین راستا و همچنین با هدف یکسان سازی ارائه خدمات و عملکرد اساتید مشاور، اداره مشاوره و سلامت روان با همراهی اداره کل آموزش دانشگاه اقدام به تدوین فرآیند پیگیری افت تحصیلی دانشجویان نمود که پس از بررسی های کارشناسی بر اساس آیین نامه به تصویب شورای فرهنگی و شورای تامین بهداشت روان دانشگاه رسید

در این فرآیند تمامی دانشجویانی که مشروطی، معدل زیر ۱۴ و افت بیشتر از ۲ نمره داشته باشند پایش و خدمات لازم به آن ها ارائه خواهد شد. 

در ادامه از برگزاری جلسات توجیهی و تبیین فرآیند مذکور در جلسات مشترک برگزار شده با حضور روسای دانشکده ها، اساتید مشاور و کارشناسان آموزش دانشکده ها خبر داد.

 


١٣:٤٨ - دوشنبه ١٣ آبان ١٣٩٨    /    شماره : ١٠٩٥١    /    تعداد نمایش : ٢٢٣


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: