چاپ ارسال به دوست
روابط عمومی معاونت آموزشی؛
شیوه نامه آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
شیوه نامه آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار – ویژه دانشجویان و اساتید سال تحصیلی 1400-1399
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، دکتر علیرضا قربانی مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، شیوه نامه آموزشی مجازی دانشگاه ویژه دانشجویان و اساتید در سال تحصیلی 1400-1399 را به شرح ذیل اعلام کرد: ضمن آرزوی سلامتی و سعادت برای کلیه دانشجویان گرامی، با توجه به شرایط پیش آمده و همه گیری بیماری کرونا و الزام به بهره گیری از آموزش های مجازی و غیرحضوری جهت حفظ سلامت شما عزیزان، بدینوسیله شیوه نامه آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار جهت حفظ کیفیت و برگزاری بهینه کلاس های آموزشی به شرح ذیل تهیه و تا اعلام شرایط عادی و برقراری آموزش های حضوری، توسط تمامی دانشجویان گرامی لازم الاجرا می باشد. ارائه دروس نیمسال جاری به صورت آموزش مجازی با عنایت به تغییرات ایجاد شده در تقویم آموزشی نیم سال اول 1399-1400 دروس نیمسال جاری از طریق آموزش مجازی و باهمکاری مدیران گروههای آموزش، واحد فناوری اطلاعات، کارگروه آموزش مجازی و تمامی مدرسین دانشگاه برای تمام دانشجویان ارائه میشود. سامانه مدیریت یادگیری نوید با قابلیت فراخوانی اطلاعات درس های ترم جاری و همچنین ساماندهی جلسات آفلاین و آنلاین به عنوان تنها زیر ساخت مورد استفاده و قابل بررسی محسوب شده و از طریق آدرس زیر در دسترس می باشد: https://medsabnavid.vums.ac.ir وظایف دانشجویان: 1- ایجاد آمادگی های لازم فنی و دانشی برای شرکت در کلاس های مجازی آنلاین و آفلاین از طریق ابزارهای مناسب و در دسترس از جمله رایانه های رومیزی و یا قابل حمل، تبلت و یا گوشی های همراه و نیز امکان اتصال به شبکه اینترنت. 2- دانشجو موظف است با مراجعه منظم به سامانه نوید، وبگاه دانشکده، ارتباط با سایر دانشجویان و یا کارشناسان اداره آموزش دانشکده، از آخرین بروز رسانی های صورت گرفته در خصوص تاریخ و زمان برگزاری کلاس ها و آزمونها اطلاع حاصل نماید. اساتید: شیوه نامه آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار – ویژه اساتید سال تحصیلی 1400 ضمن آرزوی سلامتی و سعادت برای کلیه اساتید گرامی، با توجه به شرایط پیش آمده و همه گیری بیماری کرونا و الزام به بهره گیری ازآموزش های مجازی و غیرحضوری، بدینوسیله شیوه نامه آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار جهت حفظ کیفیت و برگزاری بهینه کلاسهای آموزشی به شرح ذیل تهیه و تا اعلام شرایط عادی و برقراری آموزش های حضوری، توسط تمامی اساتید محترم لازم الاجرا می باشد. ارائه دروس نیمسال جاری به صورت آموزش مجازی با عنایت به تغیرات انجام شده در تقویم آموزشی نیمسال اول 1400 - 1399 ، دروس نیم سال جاری از طریق آموزش مجازی و با همکاری مدیران گروههای آموزشی، واحد فناوری اطلاعات، کارگروه آموزش مجازی و تمامی مدرسین دانشگاه برای تمام دانشجویان ارائه میشود. - دانشگاه موظف است جهت استفاده حداکثری دانشجویان از آموزشهای مجازی اطلاع رسانی لازم را انجام دهد. مسئولیت اتخاذ راهکار مناسب برای امور مربوط به حضور و غیاب مدرسین و دانشجویان، تشکیل منظم کلاس/درسها مطابق برنامه درسی نیمسال و ارزیابی عملکردتمامی عوامل مؤثر در این فرایند به عهده معاون آموزشی دانشکده و مدیران گروهها میباشد . - سامانه مدیریتی نوید با قابلیت فراخوانی اطلاعات درس های ترم جاری و همچنین سامانه جلسات آفلاین و آنلاین به عنوان تنها زیرساخت مورد استفاده وقابل بررسی محسوب شده و از طریق آدرس زیر در دسترس میباشد وظایف استاد: اساتید موظفند طرح دوره خود را تدوین و در قسمت معرفی درس وارد یا بارگذاری نمایند. اساتید محترم موظفند طبق سرفصل ابلاغی نسبت به تدریس برنامه هفتگی اقدام نموده و گزارش ماهانه آن را به معاونت آموزشی دانشکده ی یا ممدیرگروهمربوطه ارائه نمایند. امکان هماهنگی و برگزاری کلاس های آنلاین بر بستر سامانه یادگیری الکترونیک نوید معرفیشده است. لذا اساتید محترم جهت تعیین زمان وهماهنگی برگزاری کلاس آنلاین؛ پس از باز کردن هر درس، از منوی کلاس ها نسبت گزینه ایجادکلاس مجازی )سرویس ، ایجاد کلاس به ثبت درخواستکلاس آنلاین از طریق دکمه ویدئوکنفرانس( را انتخاب و در ادامه تاریخ و ساعت کلاس آنلاین را ثبت نموده و پس از تاید ادمین سامانه، پیام برگزاری کلاسآنلاین برای کلیه دانشجویان ارسال خواهد شد. بهتر است که کلاس آنلاین ترجیحادر ساعت مشخص شده در ابلاغ نیمسال جاری ثبت و برگزار گردد. حداقل ارائه یک جلسه آنلاین به ازای سه جلسه آفلاین) 4 جلسه آنلاین و 13 جلسه آفلاین برای درس 2 واحدی با 17 جلسه( برای کلیه دروس ضروری میباشد . اساتید میتوانند بر اساس صلاحدید و با توجه به مقطع تحصیلی دانشجو، سقف جلسات آنلاین را تعین نمایند. اساتید محترم باید حضور و غیاب دانشجویان را مانند کلاس های حضوری نیز در کلاس های آنلاین و آفلاین ثبت برای هر جلسه ضروری میباشد. » تیک تاید مطالعه « نموده و به آموزش دانشکده اعلام نمایند لذا فعالسازی مدت زمان فایل چند رسانه ای بارگذاری شده باید بین دقیقه 40 - 25 و حداکثرحجم بازای هر محتوا MB 100 باشد. اساتید موظفند در راستای ارتقاء کیفیت آموزش و جذابیت آموزش مجازی از ابزارهای مختلف تهیه محتوا )استوری لاین، کمتازیا، پاورپیوینت و ...( بهره برده والزاما محتوای چند رسانه ای )متن، صوت و تصویر( را بارگذاری نمایند. اساتید محترم از گذاشتن فایل ورد، PDFو پاورپوینت بدون صوت جدا خوداری نمایند، مگر در قسمت مطالعه بیشتر فایلهای محتوا می توانند شامل:پاورپوینت با صوت، پادکست، فیلم، فایل تهیه شده با نرم افزار استوری لاین و یا سایر نرم افزارهای تولید محتوا باشد. نکته: اساتید محترم نسبت به کیفیت محتوای تهیه شده توجه کافی مبذول داشته و حتما قبل از بارگذاری آن را بررسی نمایند. اساتید محترم موظفند محتوای مربوط به هر جلسه را به صورت هفتگی، مجزا و جلسه به جلسه بارگذاری نمایند. باید برای هر جلسه یک عنوان مناسب تعریف شود تا دانشجویان دچار سردرگمی نشوند. اساتید محترم توجه نمایند که محتوای جلسات را در قسمت "محتوا و منابع اصلی" بارگذاری نموده و از قسمت "محتواها و منابع برای مطالعه بیشتر " صرفا جهت بارگذاری منابع اضافه و جانبی استفاده نمایند. اساتید محترم موظفند در ابتدای ترم تمام دروس خود را در سامانه نوید چک نموده و در صورت نبود درس مربوطه حداکثر تا 15 مهر ماه به ادمین سامانه نوید اطلاع دهند. تعداد محتوای الکترونیکی بارگزاری شده در سامانه نوید به ازای هر واحد درسی 8 جلسه می باشد . برای تعامل بیشتر بین دانشجو و استاد، الزاما علاوه بر بارگذاری محتوا و منابع، از سایر قسمتها مانند: تکلیف، گفتگو، پیام و آزمون نیز استفاده گردد و ترجیحا حداکثر تا 50 درصد نمره پایان ترم به این موضوع اختصاص یابد. اساتید محترم از برگزاری آزمون پایان ترم در سامانه نوید اکیدا خودداری نمایند. در صورت وجود هر گونه سوال در مورد سامانه نوید با ادمین سامانه نوید، مهندس رحمان پناه با شماره 44018401 -051 تماس حاصل فرمایند.
تاریخ درج خبر: دوشنبه ٣١ شهريور ١٣٩٩ / شماره خبر: ١٢١٩٦ / تعداد بازدید: 4598
نام : | |
ایمیل : | |
*نظرات : | |
متن تصویر: | |