چاپ    ارسال به دوست

 

 

دبیر شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت در سبزوارعنوان کرد؛

اجرای برنامه جامع عدالت ،تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی

دبیر شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت برنامه جامع عدالت ،تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی را در دستور کار گرفته است تا در بحث های مرتبط با عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش برنامه ریزی لازم و اقدام شود.

به گزارش وبدا/ آیین اختتامیه جشنواره دانشگاهی  شهید مطهری با حضور دکتر حسن زاده دبیر شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت،دکتر محمد سالاری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سبزوار،اعضای هیات رئیسه،اعضای هیات علمی وجمعی از مدیران،کارکنان و دانشجویان دانشگاه 29 خرداد ماه سال جاری درفرهنگسرای امام رضا (ع) برگزارشد.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت دراین همایش با بیان اینکه یکی از کارکردهای دانشگاه جامعه محور و جامعه پذیری آن است،اظهار کرد:  با توجه به اهمیت ارتباط نزدیک دانشگاه با جامعه، دانشگاهها با حضور فعال خود و  با تربیت دانشجویان و قرار دادن الگوی خود تاثیر مستقیم و اساسی در جامعه دارند.

وی افزود:یکی از ارکان اصلی دانشگاهها استادان و دانشجویان هستند و ویژگی استادان دانشگاههای نسل سوم این است که خود در یادگیری نقش ایفا می نمایند و با بازاندیشی در فرآیندهای یادگیری تسهیل گر می باشند.

دکتر حسن زاده ادامه داد: همچنین برنامه آموزشی بر مبنای پویایی، تقاضا محوری و قابلیت انعطاف  اجرا می شود و در این راستا دانشگاهی موفق است که جامعه پذیر و  جامعه نگر است که آینده نگری را  برای خود تعریف نماید .

 دبیر شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت با بیان اینکه برای تحقق دانشگاه کارآفرین و دانش بنیان،  اول باید دانشگاه از این ویژگی ها برخوردار شوند  تا دانشجو کارآفرین تربیت شود،بیان داشت: وزارت بهداشت برنامه جامع عدالت ،تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی را در دستور کار گرفته است.

وی تصریح کرد: مدیریت جامع کیفیت آموزش، کار آفرینی، کسب و کار های دانش بنیان، پاسخگویی اجتماعی، عدالت آموزشی، مرجعیت علمی ،بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی ، استفاده از روش های نوین آموزش، اقتصاد آموزش، همگرایی علوم و فناوری از جمله اهداف و راهبردهای برنامه جامع عدالت،تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی به شمار می رود.

دکتر حسن زاده با بیان اینکه بازنگری های برنامه های آموزشی و توسعه رشته مقاطع باید مبتنی بر نیاز واقعی کشور صورت گیرد تا علاوه بر ارتقای کیفیت براساس نیاز پاسخگو بود، اضافه کرد:باید بدون تحمیل هزینه های اضافی  آموزش را مبتنی بر بهره وری و بر حسب نیاز تقویت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سال جاری با تغییر در برنامه های آموزشی پزشکی ،برنامه پزشک خانواده اجرا خواهد شد،  تاکید کرد:آموزش جدای از حوزه بهداشت و درمان نیست و  انتظار است دیگر معاونت ها  نیازهای آموزشی خود را اعلام نمایند تا بر این مبنا آموزش ها تدوین و طراحی شود.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در حوزه  بین المللی سازی هم برنامه جامعی داریم تا ضمن برقراری ارتباط دانشگاهها، اعتبار بخشی و توسعه رشته مقاطع بین الملل در این زمینه اجرا شود./آزاد

 

تاریخ درج خبر: دوشنبه ٣٠ خرداد ١٤٠١    / شماره خبر:  ١٤٧١٢  / تعداد بازدید:  1147

 


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: