اهدف بیمارستان از برگزاری و راه اندازی این طرح :
● راهنمایی ارباب رجوع .
● سنجش میزان رضایتمندی بیماران و همراهیان.
● ثبت شکایات و انتقادات و پیشنهادات در جهت ارتقاء سطح کیفیت خدمت رسانی به مراجعین محترم.
به منظور دستیابی به اهداف ذکر شده ، ریاست بیمارستان و سایر اعضای تیم مدیریتی بیمارستان طی بازدیدی از محل میز خدمت ، روند ارائه خدمت به بیماران و همراهیان را بررسی نمودند.
درمحل میز خدمت فرآیندهای جاری بیمارستان ( فرآیند پذیرش و ترخیص و بستری بیمار ) نصب گردیده است.
آیتم های ذیل در راه اندازی میز خدمت حضوری در این مرکز مد نظر قرار گرفته است:
1- اختصاص فضای مناسب و در معرض دید ارباب رجوع در حد امکانات بیمارستان.
2- ارائه خدمت به ارباب رجوع در تمام روزهای کاری و در طول ساعات اداری به طور پیوسته.
3- سازماندهی تعدادی از کارکنان شایسته و ماهر و پاسخگو و آموزش دیده و مطلع نسبت به فرآیندهای اداری مرتبط با ارائه خدمت از میان کارکنان این مرکز .
وظایف پرسنل میز خدمت در این مرکز شامل:
1- ارائه اطلاعات و راهنمایی های لازم به ارباب رجوع در ارتباط با فرآیند دریافت خدمات.
2- پاسخ به درخواست های ارباب رجوع و اعلام زمان ارائه خدمات و اعلام نتیجه درخواستهای ارباب رجوع.
عمده خدمات ارائه شده توسط میز خدمت در طول این مدت در مرکز آموزشی و درمانی شهیدان مبینی شامل موارد زیر بوده است:
1- پاسخگویی به سوالات مراجعین در مورد انجام فعالیتهای پاراکلینیک ( رادیولوژی و سونوگرافی)
2-پاسخگویی به سوالات مراجعین در مورد نحوه اخذ شناسنامه و گواهی ولادت
3- اطلاع رسانی به همراهیان بیماران در خصوص نحوه ترخیص بیماران و مدارک لازم جهت ترخیص.
4- اطلاع رسانی به همراهیان بیماران در مورد ساعات و روزهای ملاقات در بیمارستان و نحوه جا به جایی همراهیان بیماران.
5- پاسخ به سوالات مراجعین در مورد نحوه فعالیت کلینیک ویژه زنان .
6- راهنمایی بیماران مسافر و پاسخگویی به سوالات آنان.
7-آموزش مزایای زایمان طبیعی و عوارض سزارین و رفع نگرانی مراجعین در مورد زایمان طبیعی که منجر به از بین رفتن ترس و نگرانی بیماران و همراهیان شده است.
8- انجام هماهنگی های لازم با واحد مددکاری جهت بررسی پرونده بیمارانی که توانایی مالی پرداخت هزینه های درمان را ندارند ( به خصوص بیماران نوزاد بستری NICU ).