چاپ ارسال به دوست
باطرح دو مبحث مهم آموزشی:
کارگاه "مدیریت انگیزه و هیجان" ویژه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار برگزارشد
به همت کارگروه توسعه علوم اعصاب آموزشی ،دبیرخانه طرح تحول ونوآوری در آموزش علوم پزشکی کارگاه "مدیریت انگیزه و هیجان" ویژه اعضای محترم هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی برگزارشد.
به همت کارگروه توسعه علوم اعصاب آموزشی ،دبیرخانه طرح تحول ونوآوری در آموزش علوم پزشکی کارگاه "مدیریت انگیزه و هیجان" ویژه اعضای محترم هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی برگزارشد.
روابط عمومی معاونت آموزشی / در این مراسم دکتر رقیه جوان مسئول دبیرخانه طرح تحول ونوآوری در آموزش علوم پزشکی گفت :براساس بسته های طرح تحول و نظام مند بودن آموزش های لازم به اعضای محترم هیات علمی این کارگاه تدارک دیده شده وروش مطلوبتر این است تا با تعامل وهمفکری که بین اعضای کارگروه واعضای محترم هیات علمی صورت می پذیرد همفکری ها وهم اندیشی های لازم نیز فراهم گردد..در این مراسم دکترراضیه خسروراد روان شناس ومدرس این کارگاه گفت:
فهم ساز ی و کارهای عصبی زیربنای یادگیری و تدریس می تواند راهبردهای آموزش کنونی را تغییر دهد.
علوم اعصاب مبنایی ارزشمند برای بهبود آموزشی، علوم اعصاب تعیین کننده ی نظریه های اموزشی، علوم اعصاب به عنوان توصیف و تبیین کننده ی نظریات جدید آموزشی، آگاهی دادن به معلمان به عنوان تغییر دهندگان مغز، ایجاد تعامل دو سویه.
وی در ادامه مراحل فرایند انگیزش را توان لذت بردن و دوست داشتن یک پاداش و توان پیش بینی و انتظار لذت و نیز توان یادگیری از پاداش، توان ارزیابی پاداش و ارزیدن تلاش نسبت به پاداش نام برد.وی در پایان افزود ما بایستی باورهای دانشجویان را نسبت به تلاش تغییر دهیم، چرا که تلاش ذاتی نیست و هوش بر اثر تلاش افزایش میابد و نیز تلاش از استعداد بالاتر است.
در ادامه ی مراسم دکتر محمدرضا شگرف نخعی روانپزشک ودیگر مدرس این کارگاه در مبحث هیجان گفت :ما تا کنون هیجان هایی همچون عصبانیت، نگرانی، ترس، خوشحال و غم را تجربه کرده ایم.وی نحوه ی شکل گیری هیجان را توضیح دادند.
وی دربخش دیگری ازسخنانش گفت: هیجان به صورت رفتار، احساس، صورت، فیزیولوژی و رنگ چهره خود را نشان میدهد.
دکتر نخعی منظور از تنظیم هیجان را تعدیل یا حفظ یک هیجان با توجه به اهداف فرد بیان کردو افزود: بنابراین هدف حذف هیجان نیست، بلکه تنظیم هیجان است.
این مدرس دانشگاه در ادامه به بیان راهکارهایی برای مدیریت هیجان دربین دانشجویان وفراگیران پرداخت وخواستار عدم تغییر موقعیت های خاص درمورد هیجان شد.
تاریخ درج خبر: شنبه ٢٥ اسفند ١٣٩٧ / شماره خبر: ٩٩٤٥ / تعداد بازدید: 2939