«شرح وظایف مدیر بیمارستان»
کسب خط مشی و دستورالعمل اجرایی و برنامه کلی از رئیس بیمارستان.
تقسیم فعالیتها بین مسئولان واحدهای تحت سرپرستی و ارائه آموزش و راهنمایی آنان.
ایجاد هماهنگی و هدایت فعالیتها و عملیات کلیه واحدهای تحت سرپرستی.
بررسی و گزارش چگونگی عملیات و صورتهای مالی و بیلان و حساب های بیمارستان.
نظارت بر چگونگی بررسی و ممیزی حسابها و اسناد مالی،هزینه ها و درآمدهای بیمارستان.
نظارت کلی بر چگونگی مصرف،اعتبارات به منظور حصول اطمینان از صحت اجرای برنامه ها.
نظارت مستمر بر نحوه اجرای هزینه ها و پرداختها و رسیدگی به اسناد و هزینه.
شرکت در جلسات و ارائه پیشنهادات لازم در مورد تغییرات مفید در زمینه بهبود گردش کار و نحوه اجرای عملیات.
تطبیق و هماهنگی امور بیمارستان با توجه به استانداردهای بیمارستانی.
ارائه گزارشات لازم و به موقع به مقامات ذیربط .
انجام سایر امور مرتبط با شغل برحسب نظر مقام مافوق و مطابق مقررات.