استانداردهای بیمارستان های دوستدار ایمنی بیمار با همکاری ذینفعان.
4 -شرکت و همکاری فعاالنه در تدوین خط مشی ها و روشهای اجرایی در سازمان به منظور اشاعه ارایه
خدمات بهینه.
5 -خودارزیابی استانداردهای الزامی بیمارستان های دوستدار ایمنی بیماردر بیمارستان.
6 -طراحی و برگزاری دوره های آموزشی به منظور ارتقاء درک و بصیرت کارکنان از استانداردهای الزامی
بیمارستان های دوستدار ایمنی بیمار در بیمارستان.
7 -بررسی فرهنگ ایمنی بیمار برمبنای سالیانه و اقدام اصالحی به منظور ارتقاء آن.
8 -شرکت در بازدیدهای مدیریتی ایمنی بیمار و پی گیری انجام اقدامات اصالحی و بازخورد به کارکنان.
9 -همکاری در انجام ممیزی های بالینی و پیشنهاد موضوعات ممیزی بالینی بر اساس نتایج بازدیدهای مدیریتی و تحلیل ریشه ای وقایع.
11 -ایجاد و آموزش چگونگی استفاده از سیستم یادگیری و گزارش دهی اتفاقات ناخواسته در بیمارستان.
11 -شرکت و همکاری فعاالنه با کارشناس هماهنگ کننده ایمنی بیمار و مدیریت خطر در چگونگی
12 -شرکت و همکاری فعاالنه در جلسات مرگ و میر و معلولیت ها و پیگیری اتفاقات تهدیدکننده ایمنیراهبری موضوعات تهدیدکننده ایمنی بیمار.
بیمار و تحلیل ریشه ای آن وقایع.
13 -اقدام اصالحی بر اساس نتایج تحلیل ریشه ای وقایع به منظور کاهش خطرات در سازمان.
14 -بسترسازی و ایجاد شیوه مناسب برقراری ارتباط در خصوص موضوعات مرتبط به ایمنی بیمار در بیمارستان
.