نام واحد: بهبود کیفیت
نام مسئول: خانم سیده نسیبه قاضی زاده
مدرک تحصیلی: کارشناس پرستاری
وظایف دبیر کمیته :
- هماهنگی زمان تشکیل جلسات کمیته مربوطه با افراد جلسه و تعیین تواتر برقراری جلسه با مسئول کمیته
- تماس با کلیه اعضا جهت شرکت در زمان مقرر و ارسال دستور جلسه قبل از هر جلسه
- اطلاع رسانی جلسات به دفتر ریاست و مدیریت برای هماهنگی بیشتر
- انشاء صورتجلسه و ارسال آن به مسئول کمیته (پس از هر جلسه حداکثر تا 48 ساعت)
- تعیین مصوبات جلسه و مسئول پیگیری آن در صورتجلسه
- پیگیری مصوبات جلسه ازمسئول پیگیری در طول مدت زمان مقرر و اعلام گزارش پیگیری تا یک هفته بعد از تشکیل جلسه به ریاست
- برگزاری دوره توجیهی برای افراد جدید الورود کمیته به همراه مستندات
- مساعدت و همکاری با رئیس جلسه
- دبیر کمیته باید لیستی از اعضای هر کمیته و شرح وظایف آنها را در اختیار داشته باشد ودر رابطه با کمیته کنترل عفونت این لیست در اختیار روسای تمامی بخش ها و واحدهای بیمارستان باشد.
کمیته پایش و سنجش کیفیت :
هدف:
هدف از کمیته بهبود کیفیت، ارتقاء کیفیت خدمات ارئه شده به مراجعین و نیز ارتقاء کیفی عملکرد کارکنان با مشارکت فعال مراجعین و پرسنل می باشد تا بدین ترتیب موجبات رضایت کارکنان و مشتریان فراهم گردد.
رئیس کمیته: رئیس بیمارستان
دبیر کمیته : مسئول بهبود کیفیت
اعضای ثابت کمیته : رئیس بیمارستان - مدیر بیمارستان - مدیر خدمات پرستاری - مسئول دفتربهبود کیفیت - سوپروایزرآموزشی – مسئول هماهنگ کننده ایمنی بیمار – مسئول مدارک پزشکی – مسئول ای تی – مسئول کارگزینی – مسئول حسابداری
اعضاء موقت کمیته :
یکی از پزشکان – مسئولین بخش های بالینی و اداری به صلاحدید رئیس کمیته
شرح وظایف کمیته:
- هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیتهای بهبود کیفیت در کل بیمارستان
- تدوین فهرست اولویتها و شاخص های بهبود کیفیت بیمارستان
- بازنگری و تحلیل داده های حاصل از پایش نتایج اجرای فرایندها و تدبیر اقدامات اصلاحی
- پایش و ارزشیابی برنامه بهبود کیفیت بیمارستان
- نظارت مستمر بر تشکیل و اجرای مصوبات سایر کمیته های بیمارستانی
- تدوین مراتب اجرایی پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی در سطح بیمارستان
- پیگیری موارد ارجاعی از واحد بهبود کیفیت بیمارستان
توالی برگزاری کمیته :حداقل هردو ماه یکبار تشکیل ومستندات نگهداری می گردد .
|