دكتر حسن هاشمي وزیر بهداشت (دوشنبه ) در همايش نكوداشت مجريان برتر برنامه ارتقاء كيفيت خدمات هتلينگ که در محل سالن مركز همايشهاي رازي دانشگاه علوم پزشكي ايران برگزار شد، ضمن قدرداني از دستاندركاران اين همايش اظهار داشت: اين همايش براي قدرداني از كساني است كه با ارائه تلاش و خدمات باكيفيت ضمن حفظ حقوق شهروندي احترام بيماران را نيز نگه می دارند.
وي گفت: همانگونه كه هريك از ما انتظار داريم در مراجعه به مراكز درماني، خدمات مناسبي دريافت كرده و مورد احترام قرار گيريم، بيماران نيز همين انتظار را دارند و در اين صورت است كه مردم از عملكرد كادر درماني و بيمارستانها راضي خواهند بود.
وزير بهداشت در بخش ديگري از سخنانش با تأكيد بر لزوم مراقبت و نگهداري از اموال بیت المال در بيمارستانها تصريح كرد: يكي از اشكالات دستگاههاي دولتي عدم مراقبت از وسايل و تجهيزات است؛ حال آنكه اين وسايل بيتالمال بوده و بايد دقت بيشتري در مراقبت و نگهداري از آنها داشته باشيم..
وزير بهداشت دولت يازدهم توسعه بخش اورژانس را گام بعدي برنامه ارتقا كيفيت خدمات هتلينگ نام برد و گفت: اورژانس به عنوان خط اول بخش درمان بايد به طور جدي مورد توجه باشد زيرا بسياري از مراجعات به بخش اورژانس است و بايد مجربترين پزشكان، پرستاران، نيروهاي خدماتي و امكانات و تجهيزات پزشكي در اين بخش ارائه شود زيرا علاوه بر ايجاد رضايتمندي در بيماران ارائه خدمات مناسب در اين بخش از بسياري از مشکلات بعدي جلوگيري ميكند.
دکترمحمد آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت نیز در این همایش با اشاره به 570 بیمارستان کشور که به ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ پرداختهاند، گفت: اکنون 97 هزار تختخواب بیمارستانی فعال داریم که بسیاری از آنها فرسوده هستند، همچنین 67 درصد بیمارستانها فرسوده هستند.
وی افزود: با تلاش معاونین توسعه و درمان بیمارستانها توانستیم طرح ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ را که پیشبینی میشد، طی 25 سال انجام شود ظرف 16 ماه انجام دهیم..
معاون درمان وزیر بهداشت تصریح کرد: هیچ یک از بخشهای بیمارستانی طی ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ تعطیل نشد و 2 میلیون متر مربع فضای بیمارستانی بازسازی شد که بزرگترین پروژه بازسازی دولتی بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی است.
وی در ادامه با توجه به اولویت بعدی وزارت بهداشت برای ارتقاء کیفیت خدمات هتلینگ گفت: اولویت بعدی ما این است که مبلغی را به عنوان علی الحساب برای تعمیر اتاق عمل و تکمیل اورژانس و تعمیرات تاسیسات در اختیار بیمارستانها قرار دهیم که در این خصوص وزارت بهداشت ارزیابیهای خود را انجام خواهد داد و در صورت نیاز اعتبارات را اختصاص خواهد داد.
معاون درمان وزارت بهداشت اظهار کرد: بسته ارتقاء کیفیت خدمات هتلینگ بیشترین رضایتمندی را در کشور ایجاد کرده است و خوشبختانه موفق شده است که 85 درصد رضایت مندی مردم را داشته باشد که البته ارتقاء این خدمات نیاز به صبر دارد.
گفتنی است در این مراسم ضمن برپایی غرفه های نمایشگاهی از مجریان برتر برنامه ارتقاء کیفیت هتلینگ در بیمارستانهای دانشگاهی تقدیر بعمل آمد.
در این همایش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار برای دومین بار موفق به اخذ رتبه برتر در ارتقاء كيفيت خدمات هتلينگ در کشور شد .