چاپ ارسال به دوست
راه اندازی مرکز پاسخگویی و نظارت بر اجرای تعرفه خدمات سلامت "1690"
همزمان با سراسر کشور مرکز پاسخگویی و نظارت بر اجرای تعرفه خدمات سلامت "1690" در سبزوار راه اندازی شد
مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات تعرفه سلامت "1690" با شعار "تکریم جامعه پزشکی؛ تضمین حقوق بیمار" به طور رسمی رونمایی شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار : سامانه 1690 در راستای اجرای مرحله طرح تحول نظام سلامت و به منظور اجرای بسته نظارتی کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت، تکریم جامعه پزشکی و تضمیم حقوق بیماران راه اندازی شده است.
میتوانند از طریق تماس با سامانه تلفنی 1690 یا ثبت شکایت در سایت اینترنتی www.1690.ir بعد از اعلام شکایت کد رهگیری دریافت نمایند، شروع رسیدگی به شکایات از طریق دریافت اطلاعات از سامانه تلفنی یا اینترنتی و یا مراجعه شاکی و یا گزارش مراجع ذیصلاح خواهدبود، شکایات مزبور پس از دریافت از سوی مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات حداکثر ظرف دو روزکاری، ضمن اعلام موضوع به شاکی، جهت تکمیل مستندات و تهیه گزارش نظارتی به کمیته کارشناسی ستاد استانی ارجاع می شود و کمیته کارشناسی حداکثر ظرف 10 روز کاری پرونده را تکمیل و به دادسرای انتظامی نظام پزشکی شهرستان و کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی ارسال می نماید.
گفتنی است :براساس ابلاغیه وزارت بهداشت هرگونه دریافتی بالاتر از سقف تعرفه خدمات سلامت ومصوب هیئت وزیران به هر طریقی از جمله قید خدمات ارائه نشده در صورت حساب بیمار، دریافت هرگونه وجه بدون ارائه رسید رسمی هرگونه دریافتی خارج از بیمارستان ها و مراکز جراحی محدود بابت ارائه خدمات در این موسسات، عقد هرگونه قرارداد یا پرداخت بالاتر از تعرفه های مصوب هیئت وزیران توسط سازمان های بیمه گر پایه و تکمیلی و سایر نهادهای حمایتی و سایر سازمانهای دولتی و غیر دولتی خریدار خدمات سلامت و هرگونه تبانی مالی بین موسسات و مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت به ضرر گیرندگان خدمات تخلف محسوب می شود.
تاریخ درج خبر: دوشنبه ١٩ آبان ١٣٩٣ / شماره خبر: ٧٦٦ / تعداد بازدید: 868