دسترسی سریع
چهارشنبه ١٧ بهمن ١٤٠٣
En

 

 

 رشته کارشناسی ناپیوسته فوریت های پزشکی
 

تاریخچه رشته:

مقطع کارشناسی ناپیوسته فوریتهای پزشکی پیش بیمارستانی بعنوان عضوی از تیم سلامت انجام و ظیفه می نمایند. نقشهای دانش آموختگان این رشته در حوزه عملیاتی-خدماتی،مشاوره ای-ارتباطی و پژوهشی می باشد.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از سال 1385 با پذیرش دانشجویان در مقطع کاردانی فوریت های پزشکی راه اندازی شده است و از سال 1395  کارشناسی ناپیوسته این رشته را راه اندازی کرده و در حال حاضر نیز دانشجو می پذیرد. در سال ۱۳۹۹ مقطع کاردانی این رشته به دانشکده جوین منتقل شد.

دور نما:

این گروه قصد دارد از طریق بهره گیری از زیرساخت های آموزشی و پژوهشی، درمانی و اورژانس پیش بیمارستانی 115 ، در زمینه تولید علم و تربیت نیروی انسانی با اخلاق، متعهد و پاسخگو در جایگاه برتر قطب نه کشوری قرار گیرد.

رسالت:

این گروه در بستر اسناد بالا دستی و برنامه استراتژیک دانشکده و با بهره گیری از توان و تخصص اساتید و کارشناسان مجرب در حوزه های آموزشی و مهارتی مبتنی بر تکنولوژی روز ، تعامل با مراکز آموزشی و درمانی و سایر گروه های آموزشی و توسعه پژوهش های کاربردی مبتنی بر شواهد  تلاش می کند با دادن روح پویایی و روزآمدی به رشته کاردانی فوریت های پزشکی، آموزش و ارتقای دانش در زمینه پیش بیمارستانی، دانش آموختگانی متعهد، آگاه، کارآمد و پاسخگوی نیازهای مراکز اورژانس پیش بیمارستانی جهت خدمت رسانی به مصدومین و ارتقای سطح علمی و عملی کاردان های فوریتهای پزشکی و به تبع آن افزایش کیفیت خدمات اورژانس های پیش بیمارستانی فراهم کند.

ارزش ها:

·        تکیه بر ارزش ها و مبانی دینی و فرهنگی برای نجات جان انسانها و یاری و کمک رسانی به بیماران و آسیب دیدگان

·        تاکید ویژه بر اخلاق انسانی و ارزشهای معنوی، حرفه ای و قانونی

·        آشنایی با جدیدترین روشهای اقدامات درمانی، تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری در سطح پیش بیمارستانی و نیز داشتن دانش، مهارت، قدرت، سرعت و دقت سرلوحه متون آموزشی این دانشجویان قرار گرفته است.

·        حفظ کرامت انسانی در خدمت و رعایت حقوق انسانی و فردی و احترام به شخصیت انسانها بعنوان یک رکن ارزشی در متون علمی و آموزشهای ارايه شده به این دانشجویان دیده می شود.

·        افزایش توانمندی دانش آموختگان این رشته برای مقابله و پاسخ در حوادث ترافیکی و بحرانهای طبیعی

·        تاکید بر اهمیت آموزش دانشجویان بر اساس اصل پژوهش محوری

 

اهداف کلان:

-     توسعه کمی و کیفی اعضای هیات علمی

-     توسعه مهارت ها و توانمندی های تخصصی دانشجویان

-     توسعه زیرساختهای تهیه و تولید محتوای آموزشی

-     توسعه همکاری  های درون بخشی

-     توسعه همکاری های برون بخشی

-     توسعه و حمایت از پژوهش های کاربردی بنیادی