سید علی موسوی پور

تحصیلات : کارشناس پرستاری

تماس مستقیم : 44011855

ساعات ملاقت حضوری:

هر روز بجز ایام تعطیل از ساعت 07:30 الی 14:00

مکان:بیمارستان حشمتیه - ضلع جنوبی طبقه همکف


حراست درلغت به معنای پاسداری و مراقبت کردن می باشد. ازلحاظ عرف اداری حراست به نهادی گفته می شود که در قلب تشکیلات یک سازمان وجود داشته، و وظیفه خطیر مراقبت از سلامت اجزای ریز و درشت آن تشکیلات را در برابر انواع و اقسام انحراف های موجود به عهده دارد.

«حراست پشتوانه ای محکم برای سلامت جامعه اداری»

وظیفه اصلی حراست، مواظبت از سلامت سازمان است. چراکه هر سازمانی جهت نیل بر اهداف خود به سلامت درونی و بیرونی نیاز دارد. ازآنجاکه سلامت هر سازمان همواره  درمعرض آلودگی ها و تهدیدهای درونی و نفوذی است، برای حفظ سلامت و پیشگیری از آلودگی ها نیازمند سیستمی هستیم که با دقت زیاد:
اولاً: از نفوذ آفت ها به داخل سیستم جلوگیری کند
.
ثانیاً: با تشخیص و شناخت آفت های درونی، زمینه های علاج به موقع و سلامت سازمان را فراهم سازد.
**
  بنا براین حضور حراست در عرصه فرآیندهای سازمانی، همواره در جهت دستیابی به دو هدف عمده زیر است:
1 
– هدف کلان راهبردی: حفظ و ارتقای توان حفاظتی و امنیتی سازمان به منظور پیشبرد اهداف سازمان.
2 
– اهداف عملیاتی: همراهی و مساعدت مدیران با ارائه مشورت های مؤثر و اطلاع رسانی به موقع، اعمال نظارت ها و انجام اقدام های مؤثر جهت حفاظت همه جانبه از ایمنی و سلامت منابع سازمان.

نقش حراست در پیش گیری از وقوع تخلف ها
سه نقش اساسی حراست به منظور پیش گیری از وقوع تخلف ها در سازمان به شرح زیر می باشد:
اول: نقش هشدار دهنده یا پیشگیری کننده.
دوم: نقش اصلاح کننده یا درمان کننده.
سوم: نقش جداکننده از سیستم.
این وظیفه خطیر حراست از جهاتی شبیه به نهادهای بهداشتی درمانی است.چنانچه این نهاد در ابتدا سعی برآن دارد که ابتدا از هرآلودگی و بیماری پیشگیری نماید و در مرحله بعد اگر احتمالاً کسی آلوده شد او را درمان نماید و در نهایت اگر دو روش قبلی مؤثر واقع نشد او را همچون یک عضو مرده و فاسد شده بدن از سیستم جدا کرده و دور بیاندازند.
چنین نقشی را حراست در سازمان ایفا می کند. حراست در هرسازمانی با پیش بینی  نوع تخلف ها و جرایمی که ممکن است درآن سازمان به وقوع پيوسته سعی می کند به انحاء مختلف، چشم و گوش کارکنان آن سازمان را به روی دام ها و کمین های سر راه گشوده و آنها را هوشیار و آگاه سازد.
با این کار ها اولاً: جلوی خسارت های احتمالی که مسلماً هزینه های سنگینی برای سیستم در بر خواهد داشت گرفته می شود.
ثانیاً: به این وسیله جلوی انتشار تخلف ها و انحراف ها در بین کارکنان گرفتـــــه می شود.