روابط عمومی بهترین نمایانگر اوضاع داخلی یک نهاد از یک سو و از سوی دیگر منعکس کننده چگونگی مسائلی است که در آن نهاد می گذرد. مقام معظم رهبری(مدظله العالی)
وقتی با مخاطب آگاه و کنجکاو و جستجوگر امروزی روبرو می شوی، تازه متوجه می شوی واژه ی "به روز رسانی" در برابر سرعت شگفت انگیز تغییرات تکنولوژی و فناوری از نفس افتاده است، انگار آمار و اخبار در "لحظه" متولد می شوند و تو باید با بهره گیری از شیوه های نوین ارتباطی در جهت ایفای رسالت خطیر ارائه ی شفاف و صحیح اطلاعات گام برداری، چرا که روابط عمومی تجلی خلاقیت و اخلاق و صداقت در دنیای پیچیده و فضای مجازی امروز است.
روابط عمومی، مدیریت استاندارد روح پرسشگری آدم هاست، تا آن را از هرچه شک و شبهه و ابهام دور کند و با حس مسوولیت پذیری و پاسخگویی، آن را قانع سازد.
وقتی گزارشی ثبت می شود این تو هستی که باید بارها و بارها از صداقت و درستی و امانتداری آن اطمینان حاصل کنی و نقاط ضعف آن را برطرف کنی، یا اگر آمار و ارقام در لابلای نامه های اداری خودنمایی می کنند، این تو هستی که باید دغدغه ی درستی و صحت ریز و درشت اعداد را به دوش بکشی.
هر بار در هر بازتاب خبری باید به حرمت قلمت و به پاسداشت آنچه که تعهد و خدمت نامیده می شود، بیندیشی تا مبادا حقی پایمال شود......
و این چنین است که روابط عمومی در قامت یک نهاد پویا و کارآمد به نوعی شوق اداری تلقی می شود.